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52                   UNE ŒUVRE INÉDITE

 attentifz à l'observaon de leur Religion jusquez à y ezposer
 leurs propres vies. L'arrivée de S' Paul à Athènes n'aporta
 pas petit trouble annonçant la doctrine-chrestienne, en sorte
 qu'ilz le nommèrent l'émeneur de parolles annonçant Dieux
 estrangers, le semblable advint en Macédoine.
    Pareillement et pour mesme cause en la ville d'Ephèze
 fuct es même grande sédition, à cause que les Apostres
 vouloient suprimer la Religion que les Ephésiens exhiboient
 à Diane laquelle ilz estimoient et tenoient pour leur Déesse.
 Les histoires ecclésiastiques récitent amplement par quelle
 affection du sang des sainctz apostres, Disciples et autres
 martyrz, a esté planté la Religion chrestienne et déracinée
 l'Idolâtrie, non seulement les Chrestiens, mais les payens
 et infidèles aussi ont exposé leur propre vie pour maintenir
la Religion en laquelle ilz étoient instruictz, bien qu'ilz
 n'eussent l'espérance d'éternelle félicité si ample et certaine
 qu'ont les chrestiens, ce que encorez font aujourdhuy les
hérétiques ayant tous une même perzuation que si pour les
 affaires mondaines on prend grand peine et travail, bien
 qu'ilz soient caduques et transitoires, combien plus le
méritent lez chozez divines par lesquelles est obtenue
récompense de vie et gloire éternelle.
    Or, voilà un devoir auquel toutes personnes tant brutales
et stupides aient elles estes se sont renduez tennues et
obligées, toutefois ceux qui ont cogneu par bons et certains
effaictz, avoir pluz receu de grâces, dons et bienffaictz de
Dieu ont toujours estimé estre plus redevables à maintenir
et conserver l'honneur d'iceluy et l'union de sa religion
saincte et si comme il n'y a qu'un Dieu et une foy, aussi
n'y a qu'une Religion et une Église non d'un tel ou tel
païs, mais universellement receue et espanchée puiz le
levant jusques au couchant par toutes nations continuée