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52 UNE ŒUVRE INÉDITE
attentifz à l'observaon de leur Religion jusquez à y ezposer
leurs propres vies. L'arrivée de S' Paul à Athènes n'aporta
pas petit trouble annonçant la doctrine-chrestienne, en sorte
qu'ilz le nommèrent l'émeneur de parolles annonçant Dieux
estrangers, le semblable advint en Macédoine.
Pareillement et pour mesme cause en la ville d'Ephèze
fuct es même grande sédition, à cause que les Apostres
vouloient suprimer la Religion que les Ephésiens exhiboient
à Diane laquelle ilz estimoient et tenoient pour leur Déesse.
Les histoires ecclésiastiques récitent amplement par quelle
affection du sang des sainctz apostres, Disciples et autres
martyrz, a esté planté la Religion chrestienne et déracinée
l'Idolâtrie, non seulement les Chrestiens, mais les payens
et infidèles aussi ont exposé leur propre vie pour maintenir
la Religion en laquelle ilz étoient instruictz, bien qu'ilz
n'eussent l'espérance d'éternelle félicité si ample et certaine
qu'ont les chrestiens, ce que encorez font aujourdhuy les
hérétiques ayant tous une même perzuation que si pour les
affaires mondaines on prend grand peine et travail, bien
qu'ilz soient caduques et transitoires, combien plus le
méritent lez chozez divines par lesquelles est obtenue
récompense de vie et gloire éternelle.
Or, voilà un devoir auquel toutes personnes tant brutales
et stupides aient elles estes se sont renduez tennues et
obligées, toutefois ceux qui ont cogneu par bons et certains
effaictz, avoir pluz receu de grâces, dons et bienffaictz de
Dieu ont toujours estimé estre plus redevables à maintenir
et conserver l'honneur d'iceluy et l'union de sa religion
saincte et si comme il n'y a qu'un Dieu et une foy, aussi
n'y a qu'une Religion et une Église non d'un tel ou tel
païs, mais universellement receue et espanchée puiz le
levant jusques au couchant par toutes nations continuée