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ÉGLOGUES DE VIRGILE. 269 septimum. Le retentissement de cette controverse fut im- mense; Politien obtint un grand succès. Nie. Erythrœus (v. index certissimus), un des coryphées du camp opposé, le déplore ainsi : Exploditur ab eruditis Servii in hune locum fabulosa explicatio. Nam Quinctiliano omnes subscribunt... Quinctiliano adstipulatur Polilianus et alii plerique omnes non ineruditi, Politiani eruditionem secuti, etc. Politien s'occupe aussi de la restitution du texte : Servius, dit-il, a corrompu la vraie leçon; c'est qui (pueri), et non cui (pucro), qu'il faut lire;.le sens l'exige; Quintilien lui-même l'a parfaitement démontré, et quand il cite les propres auto- graphes de Virgile, qui donc pourrait douter qu'il ne faille s'en rapporter k lui plutôt qu'à Servius ? Veram lectionem (quod ejus pace dixerimus) Servius contaminât; neque enim cui, sed (/iw'legendum, hoc est non casu dativo singula- rique numéro, sed plurali nominativo, quamquam utrobique apud vetereseadem vox iisdemque notata litleris (21), sicut in primo Quintiliani De institulione oralona, non oscitans leclor inveniet; quod autem dicimus qui legendum, non cui, docet idem Quint, in IX figuram esse declarans hic in nu- méro, sic ut plurali singularis subjuugatur; ex Mis, enim, inquit, qui non risêre, hune non dignata, etc.; quis autem dubitet quin de Yirgilianse lectionis incolumitate Quintiliano credendum sit potius quam Scrvio, praesertim qui manum quoque Virgilii citet âliquando et Ciceronis? quoeirca ma- nifestum est quod diximus mendose locum à Servio adduci. La question de qui (pueri) serait donc tranchée; il n'y (2,1) Non me fugit quo pacto Quinctilianus leclionem qui acceperit, quam in numéro figuram esse disent ; nos antiquissima lue omnia ex. con- lulimus, in quibus omnibus scriptum observavimus cui dativo casu ; in aliquot ctiam quoi Catulliano more. Cette objection de Pierius Valerianus (Castigat. et variet. Virgil. lectionis ) perd beaucoup de sa valeur devant la remarque de Politien.